London i sooo big!!

Gårdagen var spännande-jobbig-läskig-nervös-rolig...ja väldigt blandade känslor!

Emma(mamman jag bor hos) släppte iväg mig till skolan med en lapp med namn på stationerna jag skulle till. Hade 3 byten, och var otroligt nervös första dagen ensam i Stora London.. Klev på bussen halv 8 på morgonen och det var fullt med folk överallt. Bytte sedan till tåg, och där efter ett annat tåg.
Det var inte allt för svårt, men nervös som jag var o lite sent ute (som vanligt tidsoptimist!) vart jag stressad så det tog lite längre tid än det borde ha gjort. Letandes av skyltar, frågor till folk osv tog sin lilla tid.
 Väl framme i skolan fick vi göra placement test (vilken nivå), information om hur skolan funkar, sen några "håltimmar". Jag och tjejen jag delade bil med från flygplatsen till huset dagen innan, Lara (germany) och en annan tjeje, monique (holland) tog oss till oxfordstreet, käkade jätte god italiensk pasta (!) och kikade lite smått i affärrer, men Lara ville se lite konst så vi tog os till National Gallery. Inte riktigt vad jag gillar men gick med på de ändå. 
 Tillbaka till skolan för lite info, sedan hem. 

Min familjemor är lite väl upptagen, när jag kom hem frågade hon hur jag haft det sen åkt ehon iväg på möte o såg henne inte mer den dagen...

Dagen var somsagt spännande, men bröt ihop lite  på kvällen och hade en väldig hemlängtan efter en lång och jobbig dag...


Vaknade upp o kände mig piggare o förväntansfull denna dag. Började inte skolan fören 15.40, så jag, Lara & Monqiue möttes upp vid oxfordstreet at 10.00, för en del shopping! =)  Köpte en grå kofta, leggings för 1pund(11.5 kr !), strupor för typ samma pris (at primark) Väska o lite smått o gott =) Välbehövligt..
Hade då första lektionen vid 15.40. tyvärr inte tillsammans med de andra tjejerna. Men hittar förhoppningsvis andra att prata med där..
Slutade skolan 18.20 (19.20 svensk tid). Mötte upp Jonte (my big bro´) vid London eye o letade efter en mysig pub för en öl. Snackade massor o han tipsade lite om saker jag måste se/göra.
Vandrade vidare till en annan pub för en till öl, sedna skiljdes vi åt för denna kväll, och jag tog min resa på 3 byten och 50 minuter senare var jag hemma.
 Familjen sover och jag ligger nu i sängen och funderar vad jag skall hitta på imorgon. Börjar inte fören 14.00. Funderar på promenad runt där jag bor för att utforska området lite, eller åka någonstans för annan utforskning..

Nej nu somnar jag snart sittandes.
That´s was all for today. Sleep tight!



My bed.


Monique & Lara



London Bridge


shooopping ! =)



2 öl med bror =)

bror visar på kartor vad jag skall se under min tid här..

Kommentarer
Postat av: Pia

Det låter som du haft två toppen dagar i london! :D

nu blir det bara bättre! ( :

ta hand om dig ! <3

2009-10-07 @ 01:30:44
Postat av: Cassa

Åh det låster ju toppen. Jag kommer snart å hålsar på!!:D

2009-10-07 @ 08:06:01
Postat av: therese

Låter som om att du har det bra =) Puss

2009-10-07 @ 08:32:04
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Linus

JAg är så stolt över dig systra min... Ses om några timmar ;D pöss

2009-10-07 @ 11:06:29
URL: http://www.dready.se
Postat av: Din sambo.

bra skrivet gumman!!

du ser ut att trivas med ölen som vanligt =)



Saknar dig!PUSSSS

2009-10-07 @ 15:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0