In London

Vaknade upp imorse nervös o kände lite halv stress med att fixa allt innan jag skulle åka. Det var tur att jag o Niklas införskaffade oss en våg igår från Rusta för bara 100kr =)
För efter att bara ha lagt i mina kläder i väskan så vägde den 15kg... så det var bara att packa ur hälften igen.

Det var verkligen inte det lättaste med att packa för 7v på bara 15kg kan jag säga!! Har packat o packat om flera ggr... och fick lämna flera par skor hemma som jag ville ha med.. =( Tur att familjen kommer nästa vecka så de får ta med lite kläder o skor till mig =))

När allt väl va klart med packning o vägning av handbagage o storväskan skjutsa Niklas upp mig till flygplatsen i v-ås. Sorligt farväl... Saknade han redan innan han gått.


Flygresan på 2 h gick jätte bra och behövde bara vänta 10min när jag kommit fram på flygplatsen på bilen som skulle ta mig till familjen.
Bilfärden tog nästan 2h och mitt första intryck av London är STORT!, och att husen ser precis ut som i filmerna. Massa radhus, lite gammeldagsa =)

Och nu är jag framme i mitt nya hem för 7veckor framåt. ( lr 6v o 6dagar =))

Emma, heter hon jag bor hos. Ensamstående studerande 34åring...en son på 6år. Jätte trevlig tjej men verkar ha fullt upp mest hela tiden, som hon även sa. Kommer inte äta så mycke tillsammans då vi har olika tider med allt..

Kommer ha tillgång till internet hela tiden på en kostnad av 60/v så det är ju bra =)
Kommer även skaffa engelskt kontantkort.

Delar rum med en annan student, men som inte har kommit ännu.. tror hon skulle komma idag fast klockan är ju kvart i 9 nu (engelsk tid, en timme bak här.)

Nej ska se om det finns nå litet att stoppa i magen sen äre nog sängdags.
Upp tidigt imorrn!

Take care everyone and sleep tight.

Kommentarer
Postat av: therese

Låter som om att det har gått bra hittills iaf! =) =)

2009-10-05 @ 07:58:16
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: cassa

låter ju toppen!!:) <3

2009-10-06 @ 20:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0